“Üveg felületek vonzásában, ahol semmi sem az aminek látszik”

“Üveg felületek vonzásában, ahol semmi sem az aminek látszik”

koncepció.

A kiállítóteremként, alkototótérként és lakóhelyként funkcionáló üvegház inspirációjának középpontjában a brutalizmus és az antidesign stílusok, eszmék állnak, s ezek kapcsolataik egymással.

A brutalizmus a letisztult egyszerűségével, befejezetlen hatást keltő felületeivel, kidolgozatlanságával napjainkban újra szárnyrakapó merő egyszerűségével szemben áll az anti-design stílusirányzat, ami mindent új szemszögből szemlél.
Még a brutalizmus a “nyers” valóságot szemlélteti, semmivel sem többet, addig az anti-design világában semmi sem az aminek látszik. Erre az ellentmondó kettősségre épült az üvegház koncepciója. 

AZ ÉPÜLET STÍLUSA.

Az épület nagy részét beton burkolatok, nyers beton felületek alkotják. Ebben a csupasz alapban kaptak helyet az anti-design stílusú élénk színű, furcsa formájú, formabontó bútorok. Ezek mellett nagy hangsúlyt kaptak a különböző színű led világítások és az üveg, tükör felületek az épület egész területén.

A terek kialakításánál szempont volt a 3,90 m belmagasság megőrzése, hogy minél tágasabb és szabadabb érzetet érjünk el. A gerendák szabadon láthatósága a legtöbb helyiségben erősíti a tér dinamizmusát.

LOUNGE.

Ahogy belépünk az épületbe egyből a recepció és lounge fogad minket, amely a létesítmény ikonikus magját képezi nyers beton és tükröződő üveg felületek közé helyezett bútoraival. A szemünk egyből a zúzott acélból készített recepciós pultra vándorol, melyet fények világítanak meg minden irányból. Ezzel szemben a lounge rész található fényes, fekete bőr kanapékkal és az ikonikus Magis chair one székekkel. A helyiség ékességét képezi az anti-design stílusú rózsaszínen világító Ultrafragola tükör a kiállítótér bejárata mellett. A recepciós pulttal szembeni falon egy üvegfelület kapott helyet, ahova az aktuális kiállítás plakátja kerül elhelyezésre.

IRODA.

A bejárattal szemben található a kis négyzetméterű iroda, ahol egy hatalmas üveg asztal kapott helyet a Bauhaus színeiben pompázó Panton székekkel. A helységhez tartozik még egy irattároló szekrény és egy kis teakonyha rész. Az iroda külön mosdóval rendelkezik, melyet csak az alkalmazottak használatára került betervezésre.

BÁR.

A lounge részből nyílóan, az épület nyugati részében kapott helyet a kiállítótér és a minibár rész.
Ahogy belépünk ebbe a helyiségbe láthatjuk, hogy gipszkarton falakkal széttagolttá válik. Ennek a célja az volt, hogy a vendégek haladását irányítottá tegyem a kiállítás koncepciójából kifolyólag. A bejárattal szembeni falon az aktuális kiállító művész neve, logója kap helyet.


A minibár kialakításánál szerettem volna visszanyúlni az épület eredeti atmoszférájához a sok üveg felület beemelésével. A pult színezett füstüveg téglákból lett betervezve, ami mögött pirosan világító neon fal helyezkedik el egy absztrakt vonalvezetésű polcrendszerrel, mely szinte magába rántja az ember tekintetét, optikai csalódást érzékeltetve. A minibár pultjával szemben található egy fal, melyet az általam tervezett Bauhus stílus inspirált minta borítja be, átfuttatva a mellette lévő falra is, melyet led lámpák beépítésével tettem dinamikusabbá. Ezek árnyékában található egy üvegből készült dobogó, ami este pirosan világítva vonja magára a tekinteteket. Ezen kapott helyet két fekete bőr Terrazza kanapé egymásra merőlegesen elhelyezve, és két darab hozzájuk tartozó fekete-fehér csíkos dohányzóasztal. Ezek mellett mobilis asztalok és akril székek kaptak helyet, amiket úgy lehet variálni és rendezni, ahogy éppen optimális.

BÁR MOSDÓ.

A minibár mosdójába színesen világító neon falak mutatják az irányt, ami a mosdó előterében is folytatódik tükrök kiegészítésével. A férfi és női mosdó közös előteret kapott, ahol pirosan világító kézmosók találhatóak, a falat plafonig érő tükrök borítják, piros neon világítással szegélyezve.

MŰHELY.

Az épület keleti részében kapott helyet a mozgássérült, egy női és egy férfi mosdó helyiség is. Ezzel szemben található a műhely, ahol fekete-fehér sakkmintás kerámia burkolat határozza meg a szoba hangulatát. A tér közepén található egy hatalmas asztal. Az egész falat beborító ablak előtt egy hatalmas anti-design stílusú Edra Boa kanapé kapott helyet, ami akár alvásra is alkalmas lehet. Innen nyílik egy raktár, és egy különálló mosdó, zuhanyzóval beépítve.

ÉLETTÉR.

A műhely mellett található az 54 négyzetméterű lakótér mosdóval. A meghatározó felületek itt is a nyers beton, de otthonosabb, kedvesebb formájú bútorokkal és textíliákkal kiegészítve.

A bejárattal szemben szürke, matt konyhabútor helyezkedik el a sárga üvegfólióval borított falon. A szellősebb térérzet kialakítása miatt nem kerültek magas konyhabútorok betervezésre, csak egy polc a tányérok, poharak és egyéb kiegészítők tárolására. A konyhapult L alakban elkanyarodik egy ülőpult kiegészítésével, ahol bárszékek szolgáltatnak leülésre. Ennek bevilágítását az ikonikus Rietveld lámpák szolgáltatják.


A pult mögött helyezkedik el a zömökebb, Bauhaus stílusú kanapé, egy élénk piros anti-design székkel. Emögött található az egyedi tervezésű fémvázas ágykeret, mely egy házikó körvonalaira hasonlít, ezzel is elszeparálva a pihenésre dedikált intim helyet.

Segíthetek valamiben?

Kapcsolatfelvételi űrlap